Sunday, January 27, 2008

IGRICA SMRTI!


Sve je počelo kada su dva klana - Ku-kloks, koji čine pretežno studenti, i Platanijum - koji čine igrači stariji od 30 godina, započela brutalnu borbu s ciljem da u potpunosti izbrišu drugi klan iz igre. Tridesettrogodišnji Albert znao je da provodi sate ispred računara posvećen svojoj misiji. Imao je svoj klan i desetine ratnika, a samo nekoliko dana pre 1. januara u virtuelnoj bici njegov klan pobedio je neprijateljski Ku-kloks.


Nekoliko dana kasnije neprijatelji su se dogovorili da se sretnu i u stvarnom svetu, a njihov sukob doveo je do tragedije. Albert je brutalno pretučen i preminuo je na putu do bolnice.


- Smatram da su u potpunosti izgubili osećaj za realnost. I pošto smo ga sahranili 31. decembra, nastavili su da nam prete - kaže Albertova sestra Albina. Navodni ubica nije pokazao kajanje niti se opravdavao - dvadesetdvogodišnji student samo je objasnio zašto ga je ubio. Svaki od klanova na internetu ima svoju hijerarhiju i pravila.


- Prebiti sve što se miče i sve što se ne miče - pomeriti i razbiti! - jedno je od pravila klana Ku-kloks. U ovom slučaju pravilo je primenjeno na stvarnog čoveka i u stvarnom životu, a članovi klana Ku-kloks nastavljaju da uznemiravaju porodicu ubijenog, preteći da će ubiti i njegovu sestru, koja već danima nije upalila kompjuter.


Ruski eksperti kažu da ovi slučajevi ne mogu da budu pokazatelji trenda, jer neki ljudi jednostavno ne mogu da se nose s novim i nepoznatim situacijama. Ipak, mnogi misle da internet nije kriv.


- Mnogi ne govore o prednostima koje internet igre imaju za osobe s raznim fizičkim nedostacima, a one nemaju priliku da komuniciraju s drugim ljudima. Niko ne spominje prednosti koje internet nudi u obrazovanju - kaže Aleksandar Kuzmenko, stručnjak za internet.

No comments: